Innom – Oslos kuleste daglivarebutikk!

Midt i det pulserende bylivet i Oslo har det dukket opp noe nytt. Et butikkonsept som bryter med det tradisjonelle og som ønsker å være noe mer enn en dagligvarehandel. Innom er en nabolagsbutikk, et lokalt kjøleskap, og et sted som hyller det spontane i hverdagen. Bak skiltløsningene og profileringen står Ernestus Skilt og Reklame.

– Innom er et bykonsept, Innom skal være ditt lokale kjøleskap som heier på ditt spontane liv i byen. Vi har utviklet dette med hele Oslo i tankene. Vi har åpnet tre butikker det siste halvåret - én i Bjørvika og to på Grünerløkka, forteller Havva Kara, daglig leder i Innom, som sammen med Sunniva Reitan står bak konseptet.

– Vi ønsker å være like tilgjengelig som kjøleskapet hjemme. En nærbutikk som kjenner nabolaget, og som gjør hverdagen enklere, hyggeligere, og mer spontan.

Profil med personlighet

Det grafiske uttrykket til Innom skiller seg tydelig ut fra det vi kjenner fra norske dagligvarebutikker. Her er det farger, varme og visuell lekenhet i både utforming og tone. Ernestus ble involvert helt fra starten av, og har hatt en nøkkelrolle i utvikling og gjennomføring av hele profileringen.

- Vi har hatt et fantastisk samarbeid med Ernestus. Det er en partner vi er blitt veldig glad i, sier Kara med et smil. De har levert både utvendig og innvendig profilering, og har hjulpet oss med å utvikle profilen vår videre. Det har vært både rådgivning, materialvalg og utførelse hele veien.

Særlig innvendig har det vært viktig å få alle detaljer på plass, understreker hun.

– Vi har mange små, men viktige profileringsdetaljer inne i butikkene. Ernestus har vært veldig nøye, og sikret kvalitet i alle ledd. Det har vært utrolig verdifullt.

Fra idé til virkelighet

I tett samarbeid har Ernestus og Innom jobbet frem løsninger som både bygger merkevaren og skaper gjenkjennelighet i bybildet.

– Vi kom med våre ønsker og idéer, og Ernestus tok det videre og gjorde det mulig. De har vært lyttende, kreative og presise, og har virkelig levert på både helhet og detaljer, sier Kara.

– Det er veldig gøy å se hvor mye god skilting og profil gjør for opplevelsen av butikken, både ute og inne.

Med sin fleksible stil og nøye kuraterte varesortiment, henvender Innom seg til moderne byboere, enten man bor alene, i par eller rett og slett ønsker å handle når det passer.

– Folk lever mer fleksibelt nå. Det skal være enkelt å stikke innom, finne noe godt, og få med seg akkurat det man trenger. Da er det også viktig at uttrykket vårt speiler det, og det har Ernestus hjulpet oss med på en veldig god måte.

Suksessen så langt gir mersmak, og med flere lokasjoner i horisonten, er det naturlig å ta med seg Ernestus videre.

– Vi ønsker helt klart å ha Ernestus med oss i videreutviklingen av Innom-konseptet. Det er veldig godt å ha en samarbeidspartner vi vet leverer, og som forstår både merkevaren vår og visjonen vår, avslutter Kara.


– En kunde vi virkelig heier på

For Ernestus har samarbeidet med Innom vært både spennende og inspirerende.

– Det er alltid gøy å jobbe med kunder som har en tydelig visjon og som tør å skille seg ut, sier Fredrik Ernestus. Innom er et friskt pust i norsk dagligvare, både i uttrykk og tankesett. Det matcher veldig godt med hvordan vi liker å jobbe.

Han trekker frem samarbeidsformen og utviklingen underveis som en viktig del av suksessen.

– Vi har fått være med helt fra idéstadiet, og det gjør at vi kan bidra på en helt annen måte. Da handler det ikke bare om å produsere og levere, men også om å tenke helhet, kvalitet og opplevelse. Det er noe vi setter stor pris på.

Fredrik understreker at selv om Innom har vært et storbykonsept, leverer Ernestus til kunder i hele landet, og i alle størrelser.

– Vi liker å si at vi er store nok til å håndtere alt, og små nok til å være tett på!

Relevante Artikler/Saker

Fra fagmann til fagbrev!

Fredrik Ernestus er barnebarn av grunnleggeren, og har tråkket ut sine barnesko i bedriften. I hovedsak som selger, men nå også som ekte fagmann! - Dette handler om å vise at vi er opptatt av kompetanse og utvikling i Ernestus, forklarer Fredrik.

Kompis – En litt kulere familierestaurant

Kompis er en ujålete nabolagsrestaurant som serverer burgere fra kullgrill, italiensk porsjonspizza og milkshakes. Vi har levert skilt som gjør konseptet lett gjenkjennelig og forsterker den uformelle, kule atmosfæren gjestene elsker.

Lysende messeløsning for Taga Foods

Taga Foods ønsket en fleksibel og profesjonell messeløsning som kunne fremheve deres middelhavsdelikatesser. Vi leverte en Expolinc tekstilramme med LED-belysning som gir sterk visuell effekt, enkel transport og rask montering. Resultatet ble en elegant og moderne stand som løfter merkevaren og gir maksimal oppmerksomhet på messer.